مش مسیب نیک بخش

مش مسیب نیک بخش

پژوهشی--تاریخی --اجتماعی-- ادبی --فرهنگی
مش مسیب نیک بخش

مش مسیب نیک بخش

پژوهشی--تاریخی --اجتماعی-- ادبی --فرهنگی

نظر سنجی یک استاد دانشگاه از دانشجویان خود

  دکتر ایزد مهر فرزانه یک نظر سنجی در پایان ترم بین دانشجویان خود بر گزار کرده است که جالب است .با تشکر فراوان از این استاد فرهیخته وبا اجازه از ایشان نظر سنجی را در اینجا درج می کنیم.

این نشان اعتماد بنفس یک استاد یا معلم را می رساند این یعنی موقعیت خود را از دید دیگران دیدن و اجازه دادن به انها که ایرادها را بشما بگوید و خود را در مسیر درست قرار دهید .

بنده هم این کار را انجام می دهم و نظرات بسیار سازنده ای بدست می اید حتی من  اجازه می دهم  دانش اموزانی با زبان خود در حضور خودم اشکالات رابیان کنند و حتی به کسی که بهتر بتواند نقش من را در درس دادن بازی کنر نمره هم می دهم و این کار را چند بار انجام داده ام که بسیار دانش اموزان از این کار استقبال کرده اتد و بیان کرده اند ای کاش دیگر دبیران هم این کار را انجام دهند!!!!!!!!!!!!!!!!!.

حالا برای دیدن نظر سنجی دکتر فرزانه به ادامه مطلب بروید..............


 

ترم گذشته ( نیمسال دوم ۹۲-۹۱ ) من در دانشگاه آزاد شاهرود مجموعا ۱۳۰ دانشجو شامل ۴ درس ریاضیات مهندسی و مکانیک سیالات و اصول توانبخشی و مقدمه ای بر مهندسی پزشکی داشتم . در یکی از جلسات از دانشجویان خواستم برای جلسه آینده یک نامه برای من بدون ذکر نام خود بنویسند و هرگونه انتقاد و پیشنهادی که دارند بر روی کاغذ بیاورند و به دانشجویان محترم قول دادم که این مطالب هیچ تاثیری در نمرات آنها ندارد حتی اگر کل کلاس از من تعریف و تمجید کنند و حتی اگر کل کلاس برای من ناسزا و .... بنویسند و حتی برای اینکه خیال دانشجویان راحت باشد که دنبال دستخط انها نمی باشم ، گفتم نامه هایتان را تایپ کنید یا بدهید فرد دیگری برای شما بنویسد.

جلسه بعد دانشجویان نامه ها را تحویل من دادند و من یک هفته وقت گذاشتم و هر نامه را دو بار و بعضی را سه بار خواندم . وهفته بعد از آن دو تا از نامه ها را که نکات انتقادی خیلی تندی ( البته مفید ) برای من نوشته بودند در همه کلاسهایم ، خودم عین همان نامه را برای همه دانشجویان خواندم و سعی کردم پاسخ برخی از انتقادها را بدهم

از حدود ۱۳۰ نامه ( بیش از ۵۰ درصد ) به تعریف از من خصوصا وقت شناسی و نظم و جدیت در درس دادن و نحوه اداره کلاس و فن بیان مناسب من در درس دادن و .....پرداخته بودند که از همه دانشجویان عزیز متشکرم ولی انها را در کلاس بیان نکردم و مطلب مهمتری که به دنبال آن بودم نقاط ضعف و مطالب انتقادی بود که در جلسه ای که به آن اشاره کردم تک تک آنها را لیست کردم و برای دانشجویان خواندم و تعداد دانشجویانی  که به آن موضوع نیز پرداخته بودند را نیز بیان کردم

در  ادامه  لیست این نقاط ضعف را آورده ام لطفا پیگیری و نظرات اصلاحی و تکمیلی خود را بیان نمائید

1-     کلاسهایم جدی و خشک می باشد و شخصیت و رفتار  خودم نیز خیلی جدی و خشک است         ( 26 دانشجو)

2-     تاثیر غیبت ها در نمره درس کار خوبی نیست ( 23 دانشجو)

3-     حجم مطالب درسی بسیار زیاد است ( 16 دانشجو )

4-     تعداد سوالات امتحانی میان ترم و پایان ترم زیاد است ( 9 دانشجو )

5-     تصحیح اوراق امتحانی به خوبی انجام نمی شود ( 7 دانشجو )

6-      بد نمره هستم ( 7 دانشجو)

7-     مغرور هستم ( 6 دانشجو )

8-     تند درس می دهم ( 6 دانشجو )

9-     بی احترامی در برخورد با دانشجویان ( 5 دانشجو )

10- سوالات امتحانی نرمال نیست ( 5 دانشجو )

11- استراحت در کلاس زمان کمی دارد ( 4 دانشجو)

12- جزوات درسی را بصورت آماده در اختیار دانشجویان قرار نمی دهم ( 3 دانشجو)

13- مطالب درسی را نامفهوم توضیح می دهم و مسلط بر درس نمی باشم ( 3 دانشجو)

14- تبعیض در نمره دادن به دانشجویان ( 3 دانشجو)

15- نمرات امتحانی را در کلاس می خوانم ( 3 دانشجو)

16-  دانشجویان در مباحث درس شرکت داده نمی شوند ( 3 دانشجو)

17- مطالب درسی را مفهومی تدریس نمی کنم و جنبه حفظی مطالب بیشتر است ( 2 دانشجو)

18- دانشجویان درس را بخاطر ترس از من با من اخذ می کنند ( 1 دانشجو)

19- کوئیز گرفته نمی شود ( 1 دانشجو)

20- هر هفته تمرین داده نمی شود ( 1 دانشجو)

21- جزوه هر ترم مانند ترم گذشته است ( 1 دانشجو)

22- در کلاس اجازه سوال به دانشجویان نمی دهم ( 1 دانشجو)

23- سطح علمی مطالب بسیار بالا است ( 1 دانشجو)

24- مطالب ارائه شده برای ما کاربردی ند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد