مش مسیب نیک بخش

مش مسیب نیک بخش

پژوهشی--تاریخی --اجتماعی-- ادبی --فرهنگی
مش مسیب نیک بخش

مش مسیب نیک بخش

پژوهشی--تاریخی --اجتماعی-- ادبی --فرهنگی

احساس پدر به فرزندش در نجف اشرف

این مطلب را در این روز شهادت حضرت فاطمه(س) نوشتم که احساس عجیبی بمن دست داد زیرا هم اینک که این مطلب را یاداشت می کنم تلفنی با پسرم ""وداد ""  صحبت می کردم او در """نجف اشرف مقدس """ بود حال عجیبی بمن دست داد و بر خودم افسوس حوردم !که جرا انجا نیستم !!

بیاد ایشان افتادم و برایش دعا کردم و از خدا خواستم که هر جه زودتر قسمت همه علاقمندان و بنده هم کند که به پا بوس امامان همام در عراق برویم.

و 2 تصویر از ایشان قرار می دهم . ایشان کوچکترین نوه مرحوم مشهدی مسیب نیک بخش و کوچکترین نتیجه مرحوم کربلایی حاچعلی(پدر بزرگ خودم) است که به پابوس ایمه در کربلا و نجف و کاظمین مشرف می شود.

وبیاد این شعر که مرحوم پدرم همیشه در نامه هایش بمن می نوشت: در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبرست// ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار// افتادم که جوانهاهرچه می توانند در این سن و سال پاک باشند و به دیگران کمک کنند و حلال و حرام را رعایت کنند اگرچه سخت است!!ولی تلاششان را انجام دهند   .


8tgn3oajxpwypgwxro89.jpg  این عکس 2 سالگی ایشان است 

    این عکس فعلی ایشان است

                                            5m3evfxipekdx4tgmso.jpg

دانش اموزان دبیرستان دکتر مهران مامونیه در سالهای 46--47

یک عکس از دانش اموزان قدیمی دبیرستان دکتر مهران مامونیه سالهای 46--45 به اتفاق دبیر محترمشان اقای حلوی دبیر زبان .

از راست به چپ: 1- اقای رحمت فرزانه کارمند هواپیمایی بازنشسته2--قای داود نیکنام فرهنگی باز نشسته3--  علی اصغر قهرمانی     4--اقای محمد علی چراغی کارمند وزارت اطلاعات و فن اوری5--اقای ابراهیم مطیع فرهنگی باز نشسته6--اقای محمد ثنایی کارمند هواپیمایی بازنشسته7--ااقای حلوی دبیر زبان 8--اقای مرتضی (فتخ الله) خیراب فرهنگی باز نشسته9--اقای ابراهیم شاپسندی خلبان بازنشسته10-اقای مرتضی ریاض الحسینی کارمند در انتشارات 11--اقای داود براتی پور مهندس شهرداری.

نشسته از چپ: 1--اقای صفت الله مرزوقی فرهنگی باز نشسته 2--اقای حسین رضا مهرعلی 3--اقای حسن اسماعیل پور که برادرش فرهنگی در مامونیه بودند اهل شمال              4--اقای علی صاحبدل کارمند دادگستری بازنشسته.

با تشکر از اقای علی صاحبدل که این تصویر را بما امانت دادند و بموقع انرا بر گرداندیم از همشهریان خودم در خواست می کنم اگر عکس قدیمی دارند و تشخیص می دهند باید دیگران انرا ببینند در اختیار وبلاگ نویسان زرندیه قرار دهند تا دیگران هم انرا ببینند و لذت ببرند و تا ابد بیادگاری بماند  .

6tcl4dst3do7rjfz8g5.jpg

فرماندار زرندیه تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، براساس برنامه ریزی انجام شده از سوی استانداری مرکزی، محمد کردی بعنوان فرماندار زرندیه منصوب و مراسم تودیع و معارفه فرماندار سابق و جدید این شهرستان روز شنبه هفته آینده از ساعت 9صبح در شهرستان زرندیه برگزار می شود.

محمد کردی از فرمانداران جدید استان مرکزی است که اصالت استان لرستان، متولد شهرستان بروجرد که سالها سابقه حضور در استان مرکزی را دارد.

وی دارای سابقه بخشداری بخش های شهرستان های شازند و کمیجان بوده که مدتی نیز بعنوان معاون فرماندار در فرمانداری شهرستان خمین مشغول به فعالیت بوده است.

کردی در استانداری مرکزی نیز مسئولیت مدیرکلی دفتر فناوری اطلاعات را برعهده داشته و پس از آن چندسالی مئول دفتر فناوری اطلاعات در شهرداری کرج بوده است.

مطابق برنامه ریزی انجام شده، مراسم تودیع و معارفه فرماندار سابق و جدید شهرستان زرندیه روز شنبه از ساعت 9صبح با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری زرندیه برگزار می شود.

نقل از:http://khabarfarsi.com/ext/8830872 

ما ضمن خیر مقدم برای اقای محمد کردی فرماندار محترم شهرستان زرندیه ارزوی موفقیت و سلامتی داریم .

و از ایشان در خواست داریم که خدمت بمردم خوب زرندیه را برای خود یک موهبت بداند و با تعامل با همه قشرها بخصوص جوانان و دانشگاهیان و فرهیختگان سطح فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و ورزشی زرندیه ارتقا پیدا کند .

زرندیه از نظر وسعت در استان مقام سوم را دارد و از نظر جمعیت در جایگاه پنجم استان است و مردم ان همواره نه تنها باری بر دوش دولتها نبوده اند بلکه بسهم خود تلاش کرده و می کنند بار از دوش دولتیان بر دارند بخصوص دولت تدبیر و امید به سکانداری دکتر حسن روحانی را همیشه حمایت کرده و خواهند کرد.

 در پایان از زحمات اقای دکتر هدایتی فرماندار سابق زرندیه در این چند سال تقدیر بعمل می اوریم و برای ایشان سلامتی و موفقیت ار ایزد منان در خواست داریم .  


در خواست از ما و وظیفه ما !!!

شاید بذهن دوستان برسد که این پست در اینجا برای چیست؟؟

این پست بدر خواست یک همشهری که نه من او را دیده ام و نه بنده را دیده است گذاشته شده است .

همشهری من از شهر علی اباد کتول چند بار برای ما نظر داد که من زرندی هستم و دلم می خواهد تصاویری از شهر پدر بزرگم (مرحوم حاج ابوالقاسم موصولی ) را در پایگاه شما ببینم ! . ما هم بنا بر وظیفه اگر کاری از دستمان بر می اید باید ان را انجام دهیم .در حد توان خود انجام وظیفه کردیم .تا چه قبول افتد و چه در نظر اید....

و اما زهرا خانم محمدی هر کجا هستی خداوند پشت وپناهت باشد .

سالهای قبل در علی اباد کتول یکی از مامونیه ایهای قدیمی بنام مرحوم حاج علی خان شاکر زندگی می کرده است . در انجا  خانه و کاشانه داشته است و ما بچه بودیم به پدر ما هم خیلی اصرار می کرد که ما را هم با خودش به انجا ببرد ولی تقدیر چنین بود که ما در مامونیه بمانیم و ایشان هم در انجا باشد حتما مردم علی اباد ایشان را می شناسند.خداوند ایشان را رحمت کند و ایشان در  مامونیه زادگاه پدریش دفن شده است.

واینهم همان نظرات!!!!

شنبه 30 فروردین1393 ساعت: 10:47توسط:زهرامحمدی
باسلام بر استاد بزرگوار جناب آقای نیک بخش.ممنون از الطاف بی دریغتان.من مدتی است که به زرند نیومدم بخاطر همین خواستار نما کنونی شهرستان شدم .درضمن جا دارد روز ولادت دخت نبی اکرم فاطمه (س)را به تمامی مادران دنیا تبریک عرض کنم وبرای مادر خود از خداوند منان طلب آمرزش را خواستارم .

پنجشنبه 28 فروردین1393 ساعت: 17:6توسط:زهرامحمدی
سلام ممنون ازلطفتان.من چندبار ازآقای ............ درخواست تصاویر کنونی شهرستان زرندیه را کردم ولی متاسفانه عملی نشد لطفا اگر امکانش هست دروبلاگتون ازنما جدید مامونیه تصاویری به نمایش بگذارید.

چهارشنبه 27 فروردین1393 ساعت: 8:12توسط:زهرامحمدی
سلام .منم گرگان زندگی می کنم ولی بچه زرندیه ام وهر روز دارم وبلاگ شما را تماشا میکنم عالیه.نوه حاج ابولقاسم موصولی
شنبه 30 فروردین1393 ساعت: 10:50توسط:زهرامحمدی
سلام منم سعی میکنم از آبشارعلی آباد کتول و طبیعت بی نظیر گرگان تصاویری تهیه کنم وبرایتان به نمایش بگذارم.
شنبه 30 فروردین1393 ساعت: 10:47توسط:زهرامحمدی
باسلام بر استاد بزرگوار جناب آقای نیک بخش.ممنون از الطاف بی دریغتان.من مدتی است که به زرند نیومدم بخاطر همین خواستار نما کنونی شهرستان شدم .درضمن جا دارد روز ولادت دخت نبی اکرم فاطمه (س)را به تمامی مادران دنیا تبریک عرض کنم وبرای مادر خود از خداوند منان طلب آمرزش را خواستارم .

   



عکسی از دبیرستان دکتر مهران مامونیه در سال 1341

این دبیرستان 5 کلاس و یک دفتر چسیبده بهم با در و پنجره های چوبی داشت و در ضلع غربی هم 3 کلاس کوچکتر و 1 دست شویی داشت و دیگر هیچ .

3 ثلث امتحان داشتیم که خرداد ماه در وسط حیاط امتحان می دادیم و برای سال ششم هم به ساوه برای امتحان نهایی میرفتیم.

این مدرسه دیوار نداشت و از همه طرف دانش اموزان وارد می شدند .ولی امکانات ورزشی مثل زمین والیبال--بسکتبال--فوتبال--پارالل و بارفیکس--پرتاب دیسک و وزنه هم داشت.

با تعطیل شدن مدرسه تمام شیشه های ان شکسته می شد و سال بعد دوباره شیشه می انداختند.

اکثر معلمهای ما غیر بومی بودند فقط در سال چهارم اقای فرامرز مختاری هندسه را بما درس داد.

خبری از ازمایشگاه فیزیک وشیمی و سالن امتحانات نبود.

مدیران دبیرستان ما اقایان برجسیان و مهندسی بودند و دبیرستان معاون هم نداشت فقط اقای حافظی که هم دفتردار بود ههم مستخدم و هم سرایدار بود.

این عکسی از ان زمانها است که 4 دانش اموز روی پله ها ایستاده اند بیادگاری مانده است از دوستان دیگر هم می خواهم اگر عکس قدیمی دارند در این فضا قرار دهند تا خاطره ها زنده گردد. 

 

۴۵- دبیرستان دکتر مهران مامونیه سال ۱۳۴۱

از راست به چپ :ف فرزانه وکیل پایه 1 دادگستری شاغل در زرندیه  ، محمد کاظمی         ،محمد ثنایی بازنشسته محترم هواپیمایی و ساکن تهران  ،عباس متاعی خلبان بویینگ 727 و بازنشسته محترم ساکن تهرن 

استفاده تصویر از: http://sarshenasan-mamniye.blogfa.com/post/39