مش مسیب نیک بخش

مش مسیب نیک بخش

پژوهشی--تاریخی --اجتماعی-- ادبی --فرهنگی
مش مسیب نیک بخش

مش مسیب نیک بخش

پژوهشی--تاریخی --اجتماعی-- ادبی --فرهنگی

نامه وارده بر نامه وارده

این مطلب از طرف اقای چراغی در کامنت این جانب درج شده است بنا بود در صندوق پیام قرار دهد که من نتوانستم پیدا کنم !! تا اینکه ایشان تهدید کرد که اگر درج نکنی ......  

اقای چراغی عزیز شما که می دانید برای شما اخترام خاصی قایلم در ضمن کسی می گوید طبق قانون مطبوعات باید در همان صفحه و همان اندازه و همان خط چاپ شود که ان بیچاره خودش روزنامه ای ندارد اگر داشت بهتر از او چاپ می کرد !!! شما خودتان اقلا 6 وبلاگ دارید شخصی هم است می توانید درشتر و زیباتر و.... درج کنید احتیاج به این وبلاگ قراضه ما نیست . 

با این حال من دست شما نویسنده و خواننده و منتقد و عصبانی و رییس انجمن وبلاگ نویسان زرندیه و رییس انجمن قلم زرندیه و مدیر عامل دانشوران زرندیه و......

را می بوسم و نوشته شما را در پنج مکان دیگر غیر از این جا درج می کنم تا بلکه عصبانیت شما بخوابد تا رفاقت 45 ساله با پسر خاله ما و 35 ساله با پسرخاله پسرخاله ما را سر 2 کلام بهم نزنید.

 

دوشنبه 10 تیر1392 ساعت: 20:17توسط:محمد علی چراغی
سلام .آقای نیک بخش ، یکبار دیگر پاسخ به نامه ی سرگشاده ی آقای فرزانه را درج می کنم ، اگر طبق اصول اخلاق و قانون مطبوعات در وبلاگت درج کردی ، که چه بهتر ، اگر نکردی ، دست کم در وبلاگ زرندستان درج می کنم :

آقای فرزانه ! در پاسخ به نامه ی ناحق شما که به پسرخاله ی گرامی تان ، آقای نیکبخش ئی میل فرموده اید ، نکات ناحق ودوراز اخلاق نامه تان را لازم است بررسی کنم که لطفاً با دقت بخوانید : 
1 – خبر خانه ی سالمند را بنده در وبلاگ درج کردم و توضیحاتی هم دادم ، از جمله قول مخالف آقای مرزوقی را . شما که مدعی حقوقدانی هستید ؛یا اگر حقوقدان هم که نباشید ، باید بدانید که هر ماده ی حقوقی ممکن است دهها تبصره داشته باشد . اگر حقوقدان هم که نباشید ، می دانید که هر ماده ی قانونی که دهها تن روی آن بحث و هم اندیشی می کنند ، ممکن است دهها تبصره داشته باشد.در مجلس شورا ، چه اسلامی و چه لیبرالی خارج ، برای تصویب یک قانون ، ساعتها بحث می شود ؛ ممکن است 240 تن موافق باشند و 10 تن مخالف . به آن 10 تن اجازه و وقت می دهند که نظر مخالف خود را و دلایل مخالفت خود را بیان کنند . 
بنا بر این باید ما استعداد گوش کردن و شنیدن حرف مخالف را داشته باشیم و آن را محترم بشماریم ؛ و دقیق گوش کنیم تا سوء تفاهمی حاصل نشود . شما اگر کار خیر هم می خواهید بکنید ، می گویند استخاره کنید – اگر چه می گویند ، درکار خیر حاجت هیچ استخاره نیست. - با این همه ، استخاره تنها تفأل به حافظ و تسبیح در دست گرفتن و خیر و شر کردن نیست ! استخاره را می توان به نظرجویی و هم اندیشی با این و آن و کسانی که صاحب نظرند ، تعبیر کرد . 
نکته ی مهم دیگر این است که : اگر شمابا حرف و حدیثی – با دلیل یا بی دلیل – مخالف باشی ،بی آنکه با طرف مقابل گفت و گو کنی یا اعتراض کنی ، آیا باید برداری نامه ی سرگشاده ای سراپا نیش و کنایه و هزل و هجو و دروغ و ناحق بنویسی و بدهی در روزنامه یا رسانه ای که دوست یا خویشاوند توست ، آن را دربوغ و کرنا بگذارد ؛ یا اخلاق حتی غیراسلامی حکم می کند که با طرف مقابل به گفت و گو بنشینی و به تفاهم و تعادل برسی ؟ 
با دوستان مروت ، با دشمنان مدارا (حافظ)
2 – آیا پس از درج خبر ، توضیح و تفسیرو یا درج نظر های موافق و مخالف پیرامون آن ، «غیر منتظره و غیر حرفه ای » است ؟ شما این درس روزنامه نگارانه را در کدام دانشگاه
 وب سایت   ایمیل
 اگر ناقص است ببخشید همین درج شده بود 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد